۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۲۵

شفیعی ها:

شناساندن عرفان حقیقی جوانان را از آسیب مصون می کند

شناساندن عرفان حقیقی جوانان را از آسیب مصون می کند

قزوین- خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: شناساندن عرفانهای حقیقی و هدایت افراد در مسیر فطرت و ذات پاک انسانی، جوانان را از انحراف و آسیب های موجود در عرفان های کاذب باز می دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین شفیعی ها ظهر سه شنبه در  همایش ملی بزرگداشت حضرت آقا سید موسی زرآبادی علامه عارف قزوینی که با حضور شخیت های برجسته کشوری و استانی در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی برگزار شده است اظهارداشت: برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله زرآبادی همزمان با هفته فرهنگ رضوی فرصتی است تا الگویی معرفتی از اندیشمندان دینی به مردم ارائه کنیم.

وی افزود: در انسانها گرایش به زیبایی و کمال وجود دارد و اگر بستر هدایت منطقی و اصولی آن فراهم شود می توان زمینه تعالی افراد را بخوبی در جامعه فراهم کرد و از انحراف در مسیرهای کاذب ممانعت کرد.

شفیعی ها تصریح کرد: عرفان یک حقیقت معرفتی است که انسان را به خدا نزدیک می کند و در عصر حاضر بهترین راه مقابله با عرفانهای کاذب و وارداتی هدایت میل باطنی انسانهای پاک در مسیر شریعت و دین است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآورشد: در راستای بسط و گسترش عرفان واقعی و شخصیت های برجسته در این راه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از پائیز سال گذشته با تاسیس دبیرخانه این همایش در قزوین برای برگزاری مراسم بزرگداشت اقدام کرد که در زمان فراخوان 20 مقاله در هفت عنوان به دبیرخانه رسید.

وی افزود: پس از بازبینی کمیته های علمی مقاله های منتخب عصر امرزو در همایش ارائه خواهد شد و تمامی مقاله ها به صورت کتاب چاپ و منتشر و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

در این مراسم از کتاب" دانای اسرار" شرح حال و زندگینامه آیت الله سید موسی زرآبادی نوشته سیده فاطمه موسوی رونمایی شد.



 


 



 

کد خبر 2128346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha